Rekommendation träklubbor
Jag är en 30 årig golfare, 193cm, slår långt och högt, Hcp 15 och på väg neråt. :) Fram till idag har jag egentligen bara spelat järnklubbor men jag känner att det är dags att ta tjuren vid hornen och ge mig på träklubborna. Ekonomin finns inte riktigt för att göra en custom fitting och köpa nytt, men å andra sidan finns det ju en stor och fin andrahandsmarknad att tillgå. Jag tänkte försöka hitta ett par "rena" och neutrala träklubbor med styva skaft och undrar om någon har några rekommendationer från de senaste årens klubbutbud?
Menar du drive? Jag gick raka spåret på drive och hittade en på blocket för 500kr. Går hur fint som helst och är gjord för nybörjare - medelspelare. Den är visserligen 3 år gammal men har nog med ny teknik i sig. Skaftet är hyggligt flexibelt.
Träklubbor har jag ingen (ny) erfarenhet av. Jag har en hybrid men den är svårspelad. Går ca. 150m när det går bra.
Jag köpte en ny hybrid. Callaway för 1800kr. Den förra hybriden köpte jag för 700kr. Jäkla skitklubba. Sen lånade jag en bättre och testade. Samtliga slag satt där de skulle. Då gick jag in i affären och bad om en bra hybrid.
Denna Callaway som jag köpte är super! Den ersätter allt under 5:an. På tee, på fairway…slår ca. 140m med den.
Den var dyr så nu får jag nog lugna ner mig lite med inköpen.