Vad är ditt nästa steg?
Vill du förbättra ditt hcp? Vill du vinna en tävling? Vill du börja spela? Berätta vad ditt nya mål med golfen i år är :)
golf.ifokus.se
Jag känner inte jag har ett behov av att förbättra mitt hcp (31) men allt eftersom jag blir bättre så går det ju ner.
Tävling känner jag inget behov av att genomföra. Lite stressigt, kan bli grinigt hos vissa medspelare som drar ner humöret på mig. Tjusningen kan gå förlorad tkr jag.
Mitt mål är att gå 9 hål utan att ha nåt skithål.

Bra! Det är då man spelar bra, när man inte tänker för mycket på sitt hcp. Jag strävar jämt efter att sänka mig, men det går stadigt uppåt hela tiden. Har 22,4 just nu, men för några år sedan var jag nere på 21,2. Mitt mål är varje år att komma ner till 15,0, men jag lyckas aldrig ;) Tävlingar är dock roligt tycker jag. Men den enda tävlingen jag vet att jag ska spela i år är KM, som vanligt. Men jag hoppas att jag får tid för fler. Har ju en liten bebis hemma nu så är ju inte alltid så lätt att hitta tiden.
golf.ifokus.se
22? Ja, dit tar det ett tag för mig. Har ju bara spelat i typ 1.5 säsong. Men som min tränare sade "det viktigaste är att ha roligt". Slipper ialla fall leta bollar i skogen nuförtiden. Det är mer puls i spelet när bollen hamnar hyggligt där den ska vara. Sen strular det mkt på green men det är väl för att man fokuserat på svingen för att ens kunna börja jobba med inspel och putt. 3 slag till green, sen 2-3 puttar. Där är jag nu. Men men….skam den som ger sig!

Ungefär så spelar jag med. Ibland kan jag ha 5 slag till green. Är bara ibland jag spelar bra, och då brukar jag spela riktigt bra. Därför jag lyckats få ner mitt hcp. Har spelat i 17 år, så borde egentligen vara bättre tycker jag. Spelar väl för lite helt enkelt ^^ Det blir mest bara tävlingar för min del då jag tycker det är roligare att spela när man kan vinna priser ;)
golf.ifokus.se
Ja, har jag 3 slag in på green så går det bra för mig. Så…4-5 slag är inte ovanligt. I slutet på förra säsongen började jag faktiskt få poäng på alla 9 hål. Nån nolla kan man få men man får vara förlåtande mot sig själv. Ska man sänka får man helst inte ha nån nolla alls (mer eller mindre).
Köpa ny och bredare utrustning.