Golf iFokus

Golf

Etikett: allmänt
Läst 1536 ggr
_Fisken
0

Golf-app (poäng, banguide, gps etc)

Håller på att testa caddee appen som finns på bla Google Play. Den verkar lovande. Man anger Favvo bana. Sen kan man studera varje hål ingående med bra tips, avstånd etc. Snygg grafik! 
Sen kan man starta en rond med 1-4 spelare (poängbogey) och det första man anger då är hur många extra slag man har på den banan. Sen är det bara att mata in slagen allteftersom. Man kan ange puttar också o få nån analys om man nu orkar med det.
Men scorekortet förs korrekt. De (caddee.se) verkar ha pejl på hcp/hål o sånt.

Sen finns GPS givetvis. Då ser man (har ej testat) enligt utsago avståndet till flagg.
GPS:en kan dock dra lite ström men har man bra batteri så…

Så…inget sull med poängberäkningarna längre (man kan ju mata in slagen efter ronden också).

http://www.caddee.se/hem

Theres
0

Smart. Den får jag nog kolla upp :)

golf.ifokus.se

[Torpedtass]
0

Visste inte ens att det fanns sådant. Måste verkligen kolla närmare på det. Tack för tipset. :)

_Fisken
0

Det fanns en annan app från USA (Golfshot tror jag den hette) som verkade bra och den hade även klubbarnas slopetabeller. Den var dock felaktig och inte uppdaterad. Så jag fick fel antal extra slag efter mitt hcp. 
Denna app jag nämner ovan har inte slopetabellen inlagd utan appen frågar vid start av rond hur många extra slag man har på just den banan. Mycket bättre.

[Torpedtass]
0

#3 Låter som en app värd att prova. 👍

_Fisken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett exempel…