Svingen. Genombrott.
Jag hade hcp 31.6 i våras. Jag slet med svingen som gjorde att bollar slajsade kors o tvärs över banan. Fasiken. Funderade länge på vad det var. Ibland toppade jag och tänkte till lite. Undra om jag rycker till vid baksvingen o tappar balansen? Kanske också rör höften för mkt? Åkte ut på rangen o testade. Drog tillbaks mycket lugn och fokuserade på att hålla höften helt stilla samt ögonen på bollen. Smack! Bollarna gick mycket fint. Yey! Ibland slajsade de men det gick mycket bättre. Jag fick ner hcp till 30.1 genom att ta 21p på 9 hål. Tack för det.
Igår kväll gick jag "mitt" hål med 7:an och testade ytterligare en grej. Tänkte få bort att bollen slajsar ibland. Då kom jag på att om jag tar det lugnt på "framåtsvingen" så slajsar den INTE och bollen går åt det håll jag siktar mot!
Så hela problemet har legat i den 1) forcerande svingen jag haft och 2) en höft som rört sig.
Jag hoppas denna säsong går bättre nu. Det går fortare att spela 9-18 hål om man slipper leta. Bildas inga köer bakom.. 😉

Så skönt när man hittar felet. Håller tummarna för en perfekt säsong :)
golf.ifokus.se
Ja. Då är det enklare och "komma tillbaka" på rätt spår än när man inte vet vad det beror på. Det är inte roligt, som typ förra säsongen. Suck.