Har du en Driver?
Jag äger ingen! Jag änvänder mig trä 3 istället. Jag fattar inte varför, 10 år som golfare och ingen Driver… Testade mammas (morfars gamla) och jisses vad jag slog långt och rakt med den! Kanske kan "låna den på obestämd tid" av henne ;)
Ni som har en Driver… vilket lär vara alla andra golfare utom jag… är eran Driver tillåten?
golf.ifokus.se

Nejnej, jag kör trätre. Lr körde…. 13 grader var den, bara 1 grad ifrån en driver :P en sån ska du ha

Jag tror min är 15 grader kanske…
golf.ifokus.se

har en driver men den är inget för mig. för det första så är den för herrar så den är lite för tung. nä en jag tar också trä3a.
älskar ljudet från den. precis som man krossar glas hehe

Har haft och använt 2 drivers. Men kommit fram till att jag slice:ar för mycket med dem. Istället har jag börjat använda med 5a Rescue-klubba. Jag lovar, har ni aldrig spelat med en rescueklubba så prova. De är mycket säkrare och lättare att spela med. Du slår som med en vanlig järnklubba (dvs inte som en driver) och du träffar alltid, även i ruffen. Numer använder jag bara min rescue-klubba när jag ska slå över 80-90 meter. Min klubba går väl 130 om jag tar i ordentligt och längre än så kom jag ändå inte med min driver.
Som sagt, rescueklubban kan man använda överallt, från tee, i ruffen och på fairway. Även en dålig träff rullar på betydligt längre än med andra klubbor, hence the name?!? :)

Jisses… en sån klubba behöver nog jag införskaffa mig… en hybrid eller? Eller är det en helt egen sort?
golf.ifokus.se

Precis, hybrid och rescue-klubba är bara olika namn för dem. :) Jag har som sagt en 5a och tycker det är alldeles lagom. En lägre klubba (typ 4a eller 3a) skulle göra det svårare och alltså kanske den inte blir lika säker då…