Golf iFokus

Golf

Etikettpresentationer
Läst 1425 ggr
Lullan1
0

När började du spela golf?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur gammal var du när du började spela golf?

Jag började spela som vuxen vid 28 års ålder, jag blev genom vänner introducerad till sporten och sen var jag fast Glad

Jag har en son som är 7 år som har spelat golf sen han var 3, nu går han röd kurs (knatteträning) och han är jätteduktig!

Kolla in svingen på bilden, han är 4,5 år på bilden Kyss

Theres
0

Jag fick min första golfklubba när jag var 2 år sådär (då var jag med mamma, pappa, mormor och morfar på golfbanan och "slog ett slag" någon gång ibland (satt i barnvagn, inte orkade jag gå en hel runda då :P).

Sen började jag på juniorträning när jag var 11, det var på den tiden när man började på hcp 72 (nu får ju fuskisarna börja på 36+) så fick jag ta först rött kort, sen blått, sen gult, sen grönt, SEN vitt =)

Fast det var rätt gutt med så högt hcp, för jag minns en tävling i Kalmar, när jag hade hcp 48, fick 48 poäng och sänkte mig till 36, sen fick jag vitt kort :D

golf.ifokus.se

zickan
0

Spelar endast "minigolf" föräldrarna började som yngre med seriösa tävlingar och reste runt i Sv. Sedan har vi syskon hakat på. Började med att suga och bita på golfklubborna. Förste tävligen som jag gick runt alla varven på och fick ett helt okej resultat var när jag hade fyllt 9år.

Sedan dess har jag också åkt runt på div tävlingar. Men mest har det varit på Visby och Toftas bana på gotland. Visby är min hemma bana som jag är uppväxt på.
Åkte på att jobba varannan helg så det har varit lite segt med tävlingar de senaste 2-3 åren. Men nu ska jag försöka hinna stjäla åt mig lite priser innan Pygge Werkelin får igenom sin idee att bygga hotell där våran bana står.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.