Golf iFokus

Golf

Etikettallmänt
Läst 1251 ggr
Lullan1
2008-06-06 22:39
0

Änligen!!!

Jag är så nöjd så jag håller på att spricka!!!

Äntligen, idag… efter månader av träning och slit så funkade allt bara! Perfekta utslag, bra bollträffar och så satte jag några riktiga lååångputtar!

Gick på 44 poäng studsmatta och det är årsbästa! Jag har ju tidigare inte lyckats att få så bra bollträffar, och snittat poängen runt 22-25, så jag har väl funderat på att höja mig… Men nu vet jag inte längre Räcka ut tungan

Nja, jag måste nog spela några rundor till för att se om det går lika bra, för i så fall kan jag ju sänka mig!

Nu grämer jag mig att jag inte anmält mig till tävlingen på söndag, jag hade ju faktiskt kunnat varit med!

Theres
2008-06-06 23:04
0

Grattis :P
Måste kännas toppen.
Men att du tänker efter om du vill höja dig eller sänka dig :P
Jag höjer mig/sänker mig efter varje 9håls-runda, annars tycker jag det känns som att jag har fuskat :P

golf.ifokus.se

Lullan1
2008-06-07 19:46
0

Tack, jo jag borde väl höja och sänka mig lite oftare precis som du, men jag är nog lite lat också… Det är därför det blir lite jobbigt i början på säsongen när man inte är så "tränad"

Var ute idag och spelade, gjorde (banans) par på första hålet! Ojojoj, det som är mitt "värsta", jag är alltid lite stel och nervig innan jag kommer iväg. Men det gick jättebra! Så nu är det dags för en sänkning tror jag minsann Glad

Theres
2008-06-07 20:32
0

Haha, ja det tycker jag det låter som =) Jag själv är egentligen bättre än mitt hcp, fast jag spelar alltid så kasst när jag väl kör en hcp-rond så jag höjer mig bara :D

golf.ifokus.se

Lullan1
2008-06-07 21:53
0

Hihi, jo… jag är lite rädd för att sänka mig för mycket, fast ner till 18 skulle jag mycket väl kunna tänka mig Glad

Theres
2008-06-08 02:57
0

Jag vill ner till 15… det har varit mitt mål de sensate åren :P Kommer inte ens under 20 :P

golf.ifokus.se

Lullan1
2008-06-08 11:45
0

Du får ha små delmål, typ sänka dig 2 varje år eller nåt, sen är du ju nere på 15 efter ett tag… Glad

Theres
2008-06-08 11:47
0

Efter…hmmm… 3,5 år :P Jag är bättre än så… egentligen… bara det att jag inte koncentrerar mig så mycket som jag borde när jag väl spelar. =/ :P

golf.ifokus.se

Lullan1
2008-06-08 21:08
0

Jag kan känna lite som du, ibland när jag är ute så går jag där och lullar omkring och spelar lite halvtaskigt. Däremot på tävling, eller när jag spelar med någon som jag inte brukar spela med, då skärper jag till mig.

Så ett tips från mig är att byta lite golfkompisar då och då  för att hålla skärpan uppe!Glad

Theres
2008-06-08 23:37
0

Jag har inga kompisar som spelar golf… eller jo en, men han är inte medlem i år, så vi fuskade i veckan när vi var ute :P Brukar spela med mamma mest… spela med de jag inte känner blir ju inte av om det inte är tävling.

golf.ifokus.se