Fel hcp!
För att tävla i A-klassen på Tjejligan tävlar man på hcp 22,4 som högst.
Det är tillåtet att tävla i A-klassen på hcp 22,4 även om man har högre hcp.
Jag hade hcp 22,8 på min senaste tävling, men jag sa till tävlingskommitén att jag skulle TÄVLA på hcp 22,4, men att om jag sänkte mig/höjde mig så skulle poängen som läggs in i datan gå på 22,8 (mitt hcp).
Men smarthuvudena till tävlingskommité gjorde en manuell ändring och ÄNDRADE mitt hcp till 22,4 innan tävlingen, sen efter tävlingen när jag hade höjt mig med 0,1 så skulle jag givetvis ha (enligt mitt hcp) 22,9. När jag var inne och kollade mitt hcp idag så hade jag 22,5.
Blev lite fundersam om det hade hänt innan, och mycket riktigt, förra året när jag hade 23,3 och skulle tävla på hcp 22,4 så sänkte någon mig 0,9 manuellt innan tävlingen så jag hade 22,4.
Efter lite omräkning idag så kom jag fram till att mitt riktiga hcp alltså är 23,8, men det står att jag har 22,5.
golf.ifokus.se
anmäler du rundor själv på golf.se? då ser du ju direkt om något blivit ändrat. tag kontakt med kansliet på din hemmaklubb och förklara. de kan se vilka förändringar som gjorts i hcp:t och när
så det blir rätt, tänkte jag! 

Mitt hcp är tillrättat sedan en månad tillbaka nu… och nej, jag brukar inte anmäla rundor själv eftersom jag nästan bara spelar tävlingar, och då knappar tävlingsledningen in resultatet =)
golf.ifokus.se